lördag 5 maj 2012

Optimistiska biljettpriser

Även om vi sluppit undan snöfall, har de senaste två dagarna varit ett svårt bakslag för våren. Trots det otrevliga, blåsiga vädret, tog jag mig ändå samman för en nödvändig runda med maskrosjärnet igår. Nu gäller det ju att hålla ställningarna.
Idag började vi med en tur till östra köpcentret för veckoinköp och senare på dagen var det dags att delta i yngsta barnbarnets konfirmation - ännu en påminnelse om hur snabbt åren passerar. Ceremonin var lättsam och trevlig med fina framträdande av konfirmanderna. Dagens konfirmationer har inte stor likhet med den procedur man själv fick gå igenom för 55 år sedan. Den gången gällde nervositeten främst risken för att inte kunna svara riktigt på prästens frågor i 'förhöret'.

Några som idag också har frågor att besvara är ledningen för Svenska Ishockeyförbundet efter publikfiaskot igår vid VMs inledningsmatch mellan Sverige och Norge. Knappt halvfullt blev det på läktarna i Globen vid detta topparrangemang sedan biljettpriserna totalt raderat människors intresse, när de istället kunde sitta hemma i TV-soffan och se det hela gratis.
Nu har man i alla fall raskt sänkt priset för vissa biljetter till en tredjedel och hoppas att publiken ska återvända. Hoppet är ju som bekant det sista som överger oss människor, men för min del tycker jag ändå att det 'känns svettigt' att att en tvåbarnsfamilj ska behöva lägga upp minst ca 2 000 kr för en match. Mitt hockeyintresse har för all del krympt med åren, men jag har alltid tyckt att man ser hockey mycket bättre på TV med bättre överblick och framför allt - man får alltid målen i repris om man skulle råka missa dem i skottögonblicket. ;-)

Inga kommentarer: