fredag 8 maj 2009

Otur

Gårdagen började med ett akut besök hos tandläkaren efter det att jag tappat en provisorisk lagning från förra året. Ett nytt provisorium inplanterades för några veckors tid innan permanent insats ska göras. Det hela är en typiskt onödig historia eftersom jag enligt tandläkarens planering ändå skulle ha kallats om två veckor - på det här sättet fick hon ju förstås tjäna några extra hundralappar.
Men en olycka kommer ju som bekant sällan ensam. Idag när jag tog ut bilen för att kunna ta fram en stege, upptäckte jag en punktering på ena bakhjulet. Efter byte till reservhjulet kunde jag notera att en liten skruv satt prydligt fast i det trasiga däcket. Jag kan sätta en bra slant på att denna härhör från en av avfallsstationerna för grovsopor. Där dräller slarviga människor allt möjligt skräp på marken utan att städa efter sig och utan att tänka på konsekvenserna som kan uppstå.

För övrigt har vi varit hemma med vardagssysslorna så när som på att hustrun igår var på en damlunch med gamla kollegor. Idag har jag behandlat boden med träolja och nu är hela målningsprogrammet klart. Hustrun har fortsatt att rusta husbilen och nu är den klar för en premiärtur.

1 kommentar:

Jonas Andersson sa...

Visst ska man vara ordningssam och hygienisk på återvinningsstationen, men samtidigt finns en viss förståelse för de som slarvar; Avgifterna HÖJS och servicen SÄNKS. Vi skattebetalare känner oss helt enkelt överkörda av kommunen. Glöm icke heller "gyllene regeln" : om kommunen kör med dig, vill de naturligtvis att du kör med dem!