onsdag 13 maj 2009

Byggnadsarbetare

Måndag till onsdag har jag använt en hel del av dagarna till observatoriebygget i Åkesta. Nu har vårt arbetslag på två man därför klarat av takpappsläggningen på hela kupolen på bara tre dagar. Det är klart för plåtslagarna att ta vid och vi ligger två veckor före tidplanen. Nu har jag bestämt mig för att avstå från flera insatser fram till hösten.
I måndags fick vi besök av min syster och svåger som stannade här för övernattning på sin resa till sonen i Västerbotten som fyllde 40 år igår och skulle vederbörligen firas.
Igår kväll var jag på möte med den lokala ledningsgruppen för Aktiespararna. Det innehöll mycket diskussioner om planerna för det närmaste årets aktiviteter.
Eftersom maj mestadels har ståtat med svalt och solfattigt aprilväder, så har växtligheten i trädgården halkat efter en del, dock med undantag för diverse oönskade arter (s k ogräs) och dessa har vi försökt att bekämpa med olika medel. Just nu känns det som att dessa aktiviteter säkert kan förse oss med full sysselsättning hela sommaren. Men mitt mål om att driva fram en ogräsfri gräsmatta står kvar tills vidare. Det är bara att se vem som är mest envisa, naturkrafterna eller vi som försöker bekämpa dem. Viss försiktighet är ändå tillrådlig så man inte hamnar i samma dilemma som Don Quiote och hans väderkvarnar.
Trots allt är ju ändå naturen en gigantisk källa till upplevelse och njutning!

Inga kommentarer: